donderdag 30 december 2010

Politiek sonnet 2010

Door Stuart Kensenhuis

Is Balkende IV van de hoedrand getuimeld na een debat over Uruzgan?
Waar heeft Bouterse de macht zonder brandnetels en een brede kop?
Vertrekt Femke Halsema om de uiterste seconde van een blonde man?
Stopt Job Cohen met dat geklungel of is zijn leiderschap een mop?

Ik kan wel duizend vragen stellen over de nobele dissidenten van het CDA,
de fijne PVV’ers die hun eigen buurtterorist niet de wijk hebben uitgezet,
of de hoge ringmuur van ontwikkelingshulp, de grootste vloek van Afrika.
Maar, welk antwoord zal mij zal bevrijden van mijn gevoel bij dit sonnet?

Welkom dus, want niets van de politiek heeft mij gebroken of gevormd.
Geen sieraad, geen schrik en geen winter waarin Agnes Kant is opgedroogd.
Welllicht heb ik iets verkeerd gedaan. Wellicht heb ik te weinig gestormd.

Geef mij geen ziektekostenverzekering als ik snak naar een huis en een baan.
Of wilt u dat ik aan God vraag waarom Hij uw verkeerde rimpelen gedoogd?
Want meer dan de politiek is Hij de diepe reden van mijn bestaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Er is een wachttijd. Daarom wordt uw reactie niet meteen geplaatst.